Història

La Fundació La Muntanyeta es crea l’any 1999 per voluntat de l’Associació Provincial de Paràlisi Cerebral (APPC), i ho fa amb les mateixes finalitats que l’associació, però afegint-hi la tutela per tal que les persones assistides que ho necessitin puguin ser tutelades des d’una entitat que forçosament tindrà una visió propera de la realitat del tutelat.

L’origen de l’APPC es remunta a l’any 1977, quan vuit families decideixen crear un centre per a l’educació dels seus fills afectats de paràlisi cerebral. A principis de l’any 1981 el servei se situa a l’actual emplaçament, a la Muntanyeta de Sant Pere i Sant Pau, on es consolida com una escola d’educació especial.

L’any 1990, l’APPC posa en marxa el Taller Ocupacional Gresol i el 2002 entra en funcionament la Residència Trèvol, com a substitut de la llar de cadascuna de les persones assistides quan els familiars no les puguin atendre.

Actualment, se està treballant en dos projectes nous:

• El projecte de canvi d’ubicació de la residència al barri tarragoní de Bonavista que té com a objectiu crear una nova residència en un entorn confortable i totalment adaptat per fomentar i millorar l’autonomia personal dels residents.
  • El projecte de construcció a l’actual ubicació d’un nou Servei de Teràpia Ocupacional (STO) amb una capacitat de cinquanta usuaris i usuàries.

Des del 2021, la Fundació La Muntanyeta està adherida a la Xarxa Santa Tecla Sanitària, Social i Docent.