Històries de superació a la memòria 2022 de la Fundació La Muntanyeta

La Xarxa Santa Tecla ha publicat la seva memòria anual corporativa, així com les de les diferents fundacions que hi formen part, entre elles la Fundació La Muntanyeta. Enguany s’incorpora un apartat especial, Al costat de les persones, que inclou dues entrevistes per a cada fundació on es posa en valor el factor humà amb el testimoni de pacients, usuaris i professionals.

En la memòria 2022 de la Fundació La Muntanyeta, aquesta secció més personal està dedicada a Kiko Salcedo, usuari del Taller Ocupacional, i a les professionals que l’acompanyen, Trinidad Rubiales i Carmen Salazar, així com a Eric Trenchs, alumne de l’escola de la fundació, i la Sara Isla, la mestra del nen.

Ambdues són històries de superació que mereixen ser conegudes. Al Kiko Salcedo, la paràlisi cerebral no li ha impedit desenvolupar una sèrie d’aptituds, com pintar, una habilitat que practica des que era ben petit. Avui els seus dibuixos són el seu signe d’identitat. Amb ells ha participat en exposicions, ha col·laborat en la il·lustració d’un llibre, ha dissenyat samarretes… També li agrada molt la música, el teatre, fer fotos i disfressar-se. El jove és tot un artista.

L’Eric té autisme i semblava gairebé impossible una evolució que el portés a millorar, però, contra tot pronòstic, ho està aconseguint, gràcies a les seves aptituds i al treball de la Sara. Per poder treballar en la comunicació i l’autonomia del nen i dels companys d’aula, estan aplicant el mètode Teacch, que es basa principalment en un ensenyament estructurat a través d’una bona planificació i un ús correcte de material visual.

Si voleu conèixer les històries del Kiko i de l’Eric, podeu consultar la memòria 2022 de la Fundació La Muntanyeta aquí