La Muntanyeta activa un projecte per fomentar l’autonomia personal de les persones amb pluridiscapacitat

Gràcies al suport de l’Ajuntament de Tarragona, la Fundació La Muntanyeta ha iniciat el projecte Activitats de promoció de l’autonomia personal, psicomotricitat i socialització de les persones amb pluridiscapacitat.

Des de fa uns anys, La Muntanyeta aposta per nous mètodes que condueixin les emocions i les sensacions dels usuaris i usuàries amb paràlisi cerebral de la fundació cap a un millor benestar psicofísic, més enllà de garantir i procurar una bona salut mèdica.

En aquesta línia, els objectius principals que planteja el programa i les activitats per assolir-los són: intervenir de forma terapèutica a través de la psicomotricitat i el joc; fomentar la integració a la comunitat a través de diferents sortides i afavorir l’autonomia personal a través d’activitats terapèutiques com jardineria, teràpia amb art i tallers de cuina.

Tots aquests propòsits han de ser diferents per cada usuari i usuària, ja que han d’ajustar-se a l’edat, les possibilitats motrius, cognitives i comunicatives, així com a la situació emocional de cada un d’ells.

Un equip interdisciplinari de professionals de diferents àmbits és el que treballa tots aquests aspectes sensorials, motrius, comunicatius, afectius i socials de cada usuari amb metodologies específiques per garantir el desenvolupament harmònic de la persona.